Оберіть вашу громаду

Скасувати
+ ще 130 громад!

Гарантувати заміну дорожнього полотна на асфальтоване під час майбутньої реконструкції вул. Степана Бандери

ТРАНСПОРТ ТА ДОРОГИ

Як відомо, найближчим часом має відбуватись остаточне затвердження проекту майбутньої реконструкції вулиці Степана Бандери.
Основним "каменем спотикання" під час підготовки є, як не парадоксально, питання заміни покриття з бруківки на асфальтоване. Здавалось би, очевидне рішення в руслі загальноєвропейської практики, викликало доволі серйозний спротив у частини громади Львова.

Нагадаю, що подібний прецедент уже мав місце під час реконструкції частини вул. Хмельницького, коли через протести частини мешканців прилеглих будинків ділянка вулиці, що мала отримати асфальтове покриття, була забрукована. В результаті, зараз маємо скарги тих же мешканців стосовно шуму, котрий створюють автомобілі, що проїжджають по бруківці.

Для розуміння ситуації необхідно, в першу чергу, сприйняти не очевидний для багатьох факт: вулиця Бандери є магістральною вулицею, з інтенсивним рухом як приватного, так і громадського транспорту. Такого типу вулиці за загальноприйнятими європейськими нормами в наш час покриваються виключно асфальтом (можливо зі вставками бруківки на місцях для парковки або іншими невеликими ділянками). І логічно, що запрошені під час планування реконструкції консультанти з Німеччини, котрі мають великий досвід у цій сфері, не розуміли проблеми в принципі, оскільки у них подібне питання навіть не вважається дискусійним.
На доданому зображення можемо бачити європейський приклад. Зверніть увагу, що вулиця приблизно такого типу, як вулиця Бандери, з такою ж історичною забудовою.
Естетично це ніяким чином не програє брукованому варіанту.

Перерахуємо основні недоліки брукованого покриття у порівнянні з асфальтованим (тут і далі мається на увазі якісний сучасний асфальт, котрий у нас вже більш-менш навчились класти):

1. Очевидне: ступінь нерівності дорожнього покриття. Як би добре не була покладена бруківка та ідеально підігнані камені один до одного, по цьому параметру адекватний сучасний асфальт на голову вищий. Достатньо лише глянути на щойно відремонтовану вулицю Київську, проїхатись по ній у автотранспорті, і порівняти з сучасними асфальтованими дорогами (при тому, що ремонт Київської був виконаний в цілому доволі якісно).

2. Випливає з попереднього пункту: значно більший рівень шуму, що виділяється під час проїзду автомобільного транспорту.

3. З тієї ж причини — значно вищий рівень вібрацій під час проїзду транспорту, котрий деструктивно впливає на забудову (нагадаю, що переважна більшість будинків на вул. Бандери мають більш, ніж 100 років).

4. Як показує практика, у наших умовах асфальтована дорога є більш довговічною. Бруковані вулиці дуже скоро після ремонту на деяких ділянках отримують провали та зсув бруківки, і в цілому покриття на них виглядає гірше, ніж на аналогічно нещодавно відремонтованих асфальтових (до прикладу, порівняйте проспект Чорновола та Городоцьку).

5. ЗНАЧНО довший гальмівний шлях та гірша керованість автомобіля чи іншого колісного транспорту, особливо у мокру погоду. Будь-який автомобіліст чи мотоцикліст це вам підтвердить. Таким чином, бруківка серйозно програє асфальту також і у плані безпеки.

Натомість, аргументи захисників брукованого покриття на вулиці Бандери зводяться до суб’єктивних міркувань стосовно вищої органічності та краси його у контексті історичної забудови. Втім, якщо говорити про Львів, то у нашому місті дуже багато кварталів кінця 19 — початку 20 століття, і обмежувати очевидні сучасні рішення лише через те, що дана вулиця знаходиться в такому історичному оточенні — як мінімум, нерозумно.

Також, можна пригадати відомий міф про те, що асфальт є шкідливим через випари. Можливо, це було актуальним в давніший час, але сучасний асфальт цілком адекватний, і ми можемо це спостерігати на великій кількості асфальтованих сучасних доріг у Львові.

Виходячи з вищесказаного, пропоную відповідальним особам не сприймати серйозно ґвалт, що вчиняється некомпетентними людьми, та не відходити від першопочаткового варіанту з асфальтом на оновленій вулиці Бандери.
Автор:

Дата початку збору підписів:

До кінця збору підписів залишилось:

Станом на 17 грудня петицію підписали 142 особи з 500 необхідних.

Показати