Оберіть вашу громаду

Скасувати
+ ще 126 громад!

Про організацію рейду із виявлення неблагополучних сімей у м.Славуті, в яких є малолітні діти, та встановлення посиленого контролю над виконанням батьківських обов'язків

СІМ’Я, МОЛОДЬ, ДІТИ

Останнім часом на вулицях міста все частіше зустрічаються малолітні діти в компанії батьків, що знаходяться в алкогольному сп'янінні. Зрозуміло, що підійти та зробити зауваження людині в такому стані буде безглуздо та безрезультатно. та серце крається від думки, що ці діти (а часто це 1.5-3-річні малюки, які самостійно про себе ще не можуть подбати) змушені існувати в жахливих умовах, часто голодні та холодні через брак розуму чи батьківських інстинктів своїх рідних. Не можливо без сліз дивитися на те, як йде по вулиці п'яна істота, яку важко назвати мамою, ледь тримаючись на ногах, а позаду біжить голодна, брудна, аби-як одягнута дитина та плаче. Так, цими питаннями мають займатися відповідні служби: Служба у справах дітей, Центр сім'ї, молоді та спорту.... Однак, вони реагують лише на письмове чи усне звернення сусідів, знайомих, інших родичів неблагополучної сім'ї. У наш же час, як би це не прикро було визнавати, усім на всіх начхати. Тому багато дітей змушені існувати жахливих умовах, зовсім не створених для гармонійного та здорового розвитку, як фізично, так і психологічно. Пропоную відповідним службам Славутского виконавчого комітету міської ради організувати всеміський рейд із виявлення неблагополучних сімей у м.Славуті, в яких є малолітні діти, ретельного аналізу умов, в яких проживають діти, та встановлення посиленого контролю над виконанням батьківських обов'язків. Суть рейду: відвідати кожний будинок нашого міста, опитати сусідів сімей, в яких є малолітні діти та встановити реальний стан і умови, в яких проживають діти. Прошу підтримати цю петицію своїм підписом. У цих дітей немає нікого, хто б їх захистив та допоміг їм, адже навіть рідні батьки їх занедбали та покинули напризволяще. Їхні ж потреби зазвичай дуже прості, але водночас необхідні - мати що їсти, в що вдягнутися та бути у безпеці. Дякую за увагу!
Автор:

Дата початку збору підписів:

Оприлюднення відповіді не пізніше:

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ





« 13 » 10 20 16 р. № П/3-п



Павліковській О.Ф.
електронна адреса:
Helhana@ukr.net


Шановна Ольго Федорівно!

04 жовтня 2016 року під час робочої наради у Славутській міській раді Хмельницької області спільно з службою у справах дітей виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області, центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області, управлінням освіти виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області, Центральною районною лікарнею та Славутським відділом поліції Головного управління Національної Поліції в Хмельницькій області розглянуто Вашу петицію «Про організацію рейду із виявлення неблагополучних сімей у м. Славуті, в яких є малолітні діти, та встановлення посиленого контролю над виконанням батьківських обов’язків» та повідомляємо наступне.
Начальник служби у справах дітей виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області (далі – служба) повідомляє (лист від 10.10.2016 р. № 1131/04-30), що відповідно до Порядку ведення службами у справах дітей обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, затвердженого наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 29.07.2009 р. №2669, станом на 01.10.2016 року в службі на обліку дітей, які перебувають в складних життєвих обставинах, перебуває 23 дітей. Дані діти проживають у сім'ях, в яких батьки ухиляються від виконання батьківських обов’язків.
За 9 місяців службою проведено 18 профілактичний рейдів, в ході яких обстежено 50 неблагополучних сімей. Під час рейдів виявлено та поставлено на облік 18 дітей, які перебувають в складних життєвих обставинах. Винесено попередження про відповідальність 4 батькам за неналежне виконання батьківських обов’язків, ініційовано притягнення до відповідальності 8 батьків за неналежне виконання батьківських обов’язків відносно дітей, притягнено - 4.
В поточному році службою направлено до суду позов про позбавлення батьківських прав 1 особу відносно 3 дітей. На сьогодні позов задоволено.
Протягом 2016 року службою влаштовано, за заявою батьків, 2 дітей до ЦСПРД «Щасливе дитинство» м. Полонне та 5 – в «Подолянчик» м. Хмельницький на повне державне утримання. Одна дитина влаштована до спеціалізованого будинку дитини «Берізка». В серпні місяці із центру 2 дітей повернено в сім'ю .
За минулий рік влаштовано 2 дітей до Хмельницького спеціалізованого будинку дитини «Берізка» та 6 дітей до ЦСПРД «Щасливе дитинство», із них 3 дітей в цьому році повернено в сім'ю.
В.о. директора центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області (ЦССДМ) повідомляє (лист від 10.10.2016 р. № 1130/04-30), що відповідно до Законів України «Про соціальні послуги», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», постанови Кабінету Міністрів України від 21.11.2013р. № 896 «Про затвердження Порядку виявлення сімей (осіб), які перебувають в складних життєвих обставинах, надання їм соціальних послуг та здійснення соціального супроводу цих сімей (осіб)» та наказу Міністерства соціальної політики № 450 від 09.07.2014 року «Про затвердження форм обліку соціальних послуг сім’ям (особам), які перебувають в СЖО» за 9 місяці 2016 року Славутським міським ЦСССДМ було надано 9210 соціальних послуг для 579 сімей/осіб.
У роботі по виявленню сімей, які опинились в складних життєвих обставинах, центр СССДМ тісно співпрацює з службовою у справах дітей виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області, Центральною районною лікарнею ім. Ф.І. Михайлова, Управлінням праці та соціального захисту, управлінням освіти виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області, Славутським відділом поліції Головного управління Національної Поліції в Хмельницькій області. Спільно з усіма суб’єктами соціальної роботи було проведено 18 виїздів на обстеження сімей в складних життєвих обставинах (далі – СЖО), під час яких було виявлено 5 сімей в кризовому стані (вживання психоактивних речовин).
5 сімей разом з дітьми (9 дітей) цієї категорії відправлені в реабілітаційні центри для зняття синдрому залежності і подальшої реабілітації. На обліку в центрі перебуває 335 сімей/осіб, які знаходяться в СЖО і в яких виховується 411 дітей.
Спеціалістами центру проведено 85 оцінок потреб дитини та її сім’ї. В результаті цих обстежень 18 сімей, в яких виховується 32 дітей взято під соціальний супровід. Проведено обстеження та визначено оцінку потреб 108 сімей демобілізованих учасників АТО. Протягом 9 місяців проведено 283 перевірки цільового використання соціальної допомоги при народженні дитини та допомоги одиноким матерям, під час яких виявляються сім’ї в СЖО і ставляться на облік в центрі.
Головний лікар Центральної районної лікарні (далі – ЦРЛ) повідомляє (лист від 12.10.2016 р. № 1148/04-30), що адміністрація ЦРЛ активно співпрацює з службою у справах дітей. При виявленні неблагополучних сімей, в яких є малолітні діти надається оперативна інформація начальнику служби у справах дітей. У разі госпіталізації дітей з неблагополучних родин проводиться обстеження та оформлення висновків про стан здоров’я і оформлення медичної документації для направлення дітей в спеціалізовані дитячі заклади (дім малютки «Берізка», інтернатні заклади).
Начальник Славутського відділу поліції Головного управління Національної Поліції в Хмельницькій області (далі – Славутський ВП ГУНП у Хмельницькій області) повідомляє (лист від 11.10.2016 р. № 1138/04-30), що дану петицію було розглянуто Славутським ВП ГУНП в Хмельницькій області в частині розпивання батьками пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв у заборонених законом місцях або поява у громадських місцях у п'яному вигляді, а також невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків щодо виховання дітей.
Відповідно до п.17 ч.1 ст. 23 Закону України «Про Національну поліцію» поліція у межах своєї компетенції, визначеної законом, здійснює контроль за дотриманням вимог законів та інших нормативно-правових актів щодо опіки, піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, вживає заходів щодо запобігання дитячій бездоглядності, правопорушенням серед дітей.
Славутським ВП ГУНП у Хмельницькій області вжито ряд заходів, спрямованих на виконання вищевказаної норми Закону.
Так, упродовж поточного року відносно неповнолітніх складено 19 протоколів про адміністративні правопорушення за ст.178 КУпАП ( розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв у заборонених законом місцях або поява у громадських місцях у п'яному вигляді).
Особливу увагу акцентовано і на виявленні фактів ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов'язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання малолітніх та неповнолітніх дітей.
Для прикладу: працівниками Славутським ВП ГУНП у Хмельницькій області за порушення норми ст.178 КУпАП до адміністративної відповідальності притягнуто 342 дорослих жителів міста та району, з них – значна частина осіб, які мають на вихованні малолітніх та неповнолітніх дітей.
Окрім того, за січень – вересень 2016 року працівниками поліції складено 22 протоколи за ст.184 КУпАП (невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків щодо виховання дітей) та 4 протоколи за ст.173-2 КУпАП за вчинення насильства в сім'ї одним з батьків відносно неповнолітнього члена сімї. Вказані протоколи скеровано до Славутського міськрайонного суду, за результатами розгляду яких винних осіб притягнуто до адміністративної відповідальності.
Окрім того, з метою забезпечення належних умов проживання та виховання малолітніх та неповнолітніх жителів міста та району, проводяться профілактичні бесіди із батьками, які потрапили в поле зору відповідних служб.
Наразі Славутським відділом поліції ГУНП у Хмельницькій області налагоджено тісний зв'язок з органами місцевого самоврядування, службами у справах дітей, загальноосвітніми та позашкільними закладами міста та району, закладами охорони здоров’я щодо інформування про факти неналежного виховання дітей. Працівниками поліції забезпечено постійний моніторинг так званих «неблагополучних та кризових родин», де методи та форми виховання підростаючого покоління мають спонтанний характер.
Окрім того, проводяться і інші заходи, спрямовані на виявлення випадків порушення батьками їхніх обов’язків.
Враховуючи вищенаведене, повідомляємо, що Славутським відділом поліції ГУНП у Хмельницькій області вжито ряд заходів щодо запобігання дитячій бездоглядності, виявленні фактів неналежного виконання батьківських обов’язків.
Начальник управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області повідомляє (лист від 12.10 2016 р. № 1154/04-30), що на постійному контролі знаходиться питання охоплення навчанням учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Виконується «Інструкція з обліку дітей і підлітків шкільного віку». Дітей, які проживають у мікрорайонах шкіл, взято на облік, складено та затверджено у Славутській міській раді списки дітей шкільного віку. Всі діти охоплені різними формами навчання. Під контролем знаходиться працевлаштування випускників 9 та 11 класів.
У серпні 2016 року затверджено план спільних заходів управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області зі службою у справах дітей виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області, відділу ювенальної превенції Славутського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області, ЦСССДМ, закладами охорони здоров’я з попередження правопорушень, злочинності, запобігання дитячій бездоглядності, жорстокому поводженню з дітьми, здійснення правоосвітницької роботи в закладах освіти з учнями та батьківською громадськістю, роботи з пропаганди здорового способу життя, попередження наркоманії, токсикоманії та СНІДу у 2016-2017 н.р. (наказ управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради від 25 серпня 2016 року № 90). 06.10.2016 року в управлінні освіти виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області відбулася нарада заступників директорів, соціальних педагогів закладів освіти за участі представників різних служб щодо виконання даного плану заходів, налагодження тісної співпраці щодо захисту прав дітей.
Систематично проводиться профілактичний рейд „Урок”, мета якого виявлення дітей, які не навчаються в навчальних закладах, залучення їх до навчання, а також попередження негативних проявів серед учнiвської молодi. Станом на 01.10.2016 р. дітей шкільного віку, не охоплених навчанням не виявлено.
В навчальних закладах забезпечується виконання законодавства щодо обліку та аналізу відвідування навчальних занять учнями, зокрема, дітьми, схильними до пропусків занять та скоєння правопорушень. Ведуться журнали обліку відвідування, де класні керівники після першого уроку вносять дані про кількість відсутніх та з’ясовують причини відсутності. В класних журналах ведеться щоденний облік відвідування, що дає можливість робити аналіз щоденного відвідування, оперативно встановлювати причини невідвідування, з’ясовувати причини відсутності учнів у школі.
В закладах освіти міста сформовані соціальні паспорти, визначено дітей соціально-вразливих категорій. У 2016-2017 н.р. у закладах освіти навчається: 4104 дитини: з них: дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – 31, дітей-інвалідів – 75, дітей, учасників АТО – 243, дітей, зареєстрованих як внутрішньо переміщених осіб – 12, дітей трудових мігрантів – 107, дітей з багатодітних, малозабезпечених сімей - 1119.
Ведеться облік учнів, схильних до здійснення правопорушень, наявні плани індивідуальної роботи класного керівника та психолога з учнями даної категорії. У 2016-2017 н.р. в закладах освіти перебувають на внутрішкільному обліку 11 учнів, в групі посиленої уваги - 39.
Психологічною службою навчальних закладів здійснюється психологічний супровід таких дітей.
В школах діють ради профілактики, на засіданнях яких розглядається поведінка учнів з девіантною поведінкою.
З метою профілактики правопорушень серед учнів, до закладів освіти запрошуються працівники правоохоронних органів, служби у справах дітей, центру соціальних служб для дітей, сім’ї та молоді, які проводять індивідуальні профілактичні бесіди з дітьми з девіантною поведінкою, виступають з лекціями для учнів та їх батьків.
Активізовано просвітницьку роботу серед батьків, працюють батьківські лекторії, проводяться засідання круглого столу, презентації.
Навчальними закладами здійснюється контроль за умовами проживання дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах. За наслідками відвідувань сімей складаються відповідні акти обстеження умов їх проживання. Протягом вересня-жовтня 2016 року працівниками закладів відвідано 441 дитину із сімей соціально-вразливих категорій, з яких 66 дітей виховуються у сім’ях, що перебувають у складних життєвих обставинах. 579 дітей даної категорії забезпечені безкоштовним харчуванням, 332 дитини – одягом, взуттям, канцтоварами до початку навчального року.
Значу допомогу в правовиховній роботі надають органи учнівського самоврядування, що сприяє відволіканню учнів від скоєння правопорушень.
В навчальних закладах створено сприятливі умови для розвитку і реалізації творчих можливостей учнів, забезпечується організація змістовного дозвілля та зайнятості учнівської молоді в позаурочний час сприяють шкільні гуртки та гуртки позашкільних закладів. У шкільних гуртках та позашкільних закладах міста освітніми послугами охоплено 320 дітей соціально-вразливих категорій.
Враховуючи вищевикладене, вищезазначеними структурними підрозділами виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області та Славутським відділом поліції Головного управління Національної Поліції в Хмельницькій області з метою захисту прав та законних інтересів дітей, попередження дитячої бездоглядності та безпритульності в межах законних повноважень та виключної компетенції проводяться та вживаються відповідні дії та заходи щодо порушених у петиції питань.
Однак, обстеження умов проживання кожної родини у якій є діти, шляхом відвідування житла чи іншого домоволодіння, з огляду на вимоги статті 32 Основного закону України, якою передбачено, що ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя, крім випадків, передбачених Конституцією України, вважатиметься прямим порушенням основоположних прав людини.
Дана правова позиція закріплена у рішенні Конституційного суду України від 20.01.2012 р. № 2-рп/2012 у справі за конституційним поданням Жашківської районної ради Черкаської області щодо офіційного тлумачення положень частин першої, другої статті 32, частин другої, третьої статті 34 Конституції України.
Конституційне та законодавче регулювання права на невтручання в особисте та сімейне життя узгоджується із міжнародно-правовими актами.
Так, у статті 12 Загальної декларації прав людини 1948 року встановлено, що ніхто не може зазнавати безпідставного втручання у його особисте і сімейне життя, безпідставного посягання на недоторканність його житла, таємницю його кореспонденції або на його честь і репутацію. Кожна людина має право на захист законом від такого втручання або таких посягань.
У Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року визначено, що кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції; органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров’я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб (стаття 8).
Міжнародним пактом про громадянські і політичні права 1966 року встановлено, що ніхто не повинен зазнавати свавільного чи незаконного втручання в його особисте і сімейне життя, свавільних чи незаконних посягань на недоторканність його житла або таємницю його кореспонденції чи незаконних посягань на його честь і репутацію (пункт 1 статті 17).
За Цивільним кодексом України зміст права на недоторканність особистого і сімейного життя як одного з видів особистого немайнового права полягає в тому, що фізична особа вільно, на власний розсуд визначає свою поведінку у сфері свого приватного життя і можливість ознайомлення з ним інших осіб та має право на збереження у таємниці обставин свого особистого життя (статті 270, 271, 301 ЦКУ). Фізична особа не може відмовитися від особистих немайнових прав, а також не може бути позбавлена цих прав (частина третя статті 269 Цивільного кодексу України).
Рішення за результатами розгляду Вашого звернення може бути оскаржено Вами у визначеному чинним законодавством порядку та строки до суду.


Перший заступник міського голови С.В. Микульський







Додаток до рішення

Станом на 25 вересня петицію підписали 102 особи з 100 необхідних.

Показати