Оберіть вашу громаду

Скасувати

Доступ до публічної інформації

ОХОРОНА ПРАВОПОРЯДКУ

На офіційному сайті Вінницької міської ради рішення сесії часто публікують, приховуючи публічну внформацію про людей, які отримали у розпорядження бюджетні кошти чи комунальне майно, посилаючись на конфіденційність даних. Замість імен та прізвищ цих людей вказано, як у судових рішеннях Особа1, Особа2...Це порушення закону.Відповідно до частини 5 статті 6 Закону України “Про доступ до публічної інформації” не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.

Згідно частини 1 статті 6 Закону України “Про інформацію” обов'язком суб'єктів владних повноважень інформувати громадськість та засоби масової інформації про свою діяльність і прийняті рішення.

Суть петиції - припинити приховувати публічну інформацію. Громада має право знат и, як використовуються її ресурси.
Автор:

Дата початку збору підписів:

Відповідь дана:

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

Ваша петиція на сайті міської ради щодо доступу до публічної інформації розглянута та повідомляємо наступне.
Вінницька міська рада та її виконавчі органи у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 32 Конституції України встановлено, що не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» (надалі - Закон), публічною інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна інформація.
Конфіденційною інформацією, відповідно до ст.7 Закону України, – є інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. Розпорядники інформації, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди - лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Відповідно до ст.14 Закону України «Про захист персональних даних», поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб'єкта персональних даних. Поширення персональних даних без згоди суб'єкта персональних даних або уповноваженої ним особи дозволяється у випадках, визначених законом, і лише (якщо це необхідно) в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Рішенням Конституційного Суду України №2-рп/2012 від 20.01.2012р. у справі за конституційним поданням Жашківської районної ради Черкаської області щодо офіційного тлумачення положень частин першої, другої статті 32, частин другої, третьої статті 34 Конституції України передбачено, що конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом (частина друга статті 21 Закону України „Про інформацію“ від 2 жовтня 1992 року № 2657–ХІІ зі змінами (далі – Закон № 2657); розпорядники інформації, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди – лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини (частина друга статті 7 Закону України „Про доступ до публічної інформації“ від 13 січня 2011р. № 2939–VI).
З урахуванням зазначеного, а також того, що громадянами, які звертаються до Вінницької міської ради, надаються заборони та відповідно не надаються згоди на розповсюдження персональних даних третім особам, відтак відповідно до приписів Закону України «Про захист персональних даних» у Вінницької міської ради відсутні правові підстави для зазначення інформації, що містить персональні дані заявників у рішеннях, що приймаються Вінницькою міською радою.

Петицію підписали 101 особа з 350 необхідних.

Показати