Оберіть вашу громаду

Скасувати
+ ще 161 громадa!

Регулювання паспотоків між різними видами транспорту та закупівля б/в (або нових) тролейбусів-гармошок

ТРАНСПОРТ ТА ДОРОГИ

На сьогодні маршрутка займає значне місце в транспортній мережі міста, що не вважається хорошим тоном серед багатьох жителів міста, адже цей вид транспорту часто-густо випускається на головні маршрути міста, де необхідна більша пасажиромісткість транспортного засобу. Тому я пропоную реконструювати транспортну мережу міста так: 1) щоб основним видом транспорту були тролейбуси (в тому числі з гармошками). Так як це буде основний вид транспорту і якщо будуть закуплені додатково тролейбуси-гармошки, то інтервали руху покращаться і тому більше хмельниччан почнуть користуватися тролейбусами (адже частина жителів міста не користується тролейбусами через те, що в них наразі інтервали руху в основному більші ніж у маршрутках, а деколи ще й збиваються); 2) великогабаритні автобуси зв'язували б ті частини міста, де спостерігаються значні пасажиропотоки але при цьому немає тролейбусної контактної мережі; 3) а маршрутки щоб слугували додатковим транспортом - де немає тролейбусної контактної мережі і при цьому не спостерігаються великі пасажиропотоки (наприклад, Ружична, Лезневе, де практично все займає приватний сектор).
Тепер на рахунок тролейбусів. На сьогоднішній день в Хмельницькому вже є 21 новий тролейбус Богдан, ще є 2 Електрони та 2 Богдани 2008 року (які доречі коротші, 10 метрові). І як я розумію, міська влада і надалі збирається купувати нові тролейбуси Богдан, що радує. Однак, чомусь все ніяк не складається в Хмельницькому з "гармошками". Тим не менш, хочу нагадати, що вони колись були (як тролейбуси, так і автобуси). Але з часом вони зникли. Кажуть, що тролейбуси ЮМЗ Т1 вкоротили, зробивши з них тролейбуси без гармошок (тому що ніби ті споживали дуже багато електроенергії). Однак мені просто "смішно" таке чути, адже, наприклад, в містах, де є метрополітен не закривають його і не зменшують кількість вагонів в рухомому складі до 1, хоча ж поїзд метрополітена потребує значно більше електроенергії, ніж тролейбус, навіть гармошка. До того ж всього, те що більший тролейбус споживає більше електроенергії, ніж звичайний - це ж логічно. Але ж при тому він може перевезти значно більше пасажирів, що особливо актуально для деяких маршрутів нашого міста, особливо в години-пік (наприклад, якщо односекційний ЮМЗ Т2, які є в нашому місті, може вмістити максимум 125 людей, то ЮМЗ Т1 з гармошкою може вмістити до 180 людей. Різниця помітна).
Стосовно ціни даних тролейбусів, то якщо, наприклад, купити наступну партію Богданів не такі як вже є в місті, а гармошки (нові), то звісно ж вони будуть дорожчі, ніж 1-секційні моделі (хоча декілька екземплярів можна було б спробувати купити. Як, наприклад, в Кременчуку купили 35 Богданів 1-секційних та 5 Богданів-гармошок). Однак, якщо говорити про б/в транспорт, то за вартість 1-го нового Богдану можна було б купити декілька цілком справних б/в гармошок. Наприклад, в Івано-Франківську нещодавно закупили партію б/в тролейбусів з гармошок, де 1 одиниця транспорту обійшлася вдвічі дешевше ніж нам обійшовся капітальний ремонт 1-го ЗІУ (600тис грн та 1,295 млн грн відповідно. Тролейбуси в Івано-Франківськ купили повністю справні)!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Тернопіль теж помітно менший, ніж Хмельницький, однак там б/в Skoda з гармошками використовують повним ходом. Тобто, вже як мінімум 3 міста, менші за Хмельницький, які при цьому наповну користуються тролейбусами-гармошками, а в нас як відмовилися колись від гармошок, так і не повернулися до них (ще б якщо мала кількість пасажирів була, але впевнений, що якщо купити в Хмельницький гармошки, вони явно не будуть возити повітря). При цьому, якщо врахувати, що б/в гармошки настільки дешевші, то можна закупити тролейбуси так, що вони і більше людей вміщати будуть (бо в них будуть гармошки), і при цьому інтервали руху не постраждають (адже, наприклад, за гроші умовно виділені на 5 нових Богданів можна купити, скажімо 20 б/в гармошок в нормальному стані). При цьому можна розглядати також варіант покупки тролейбусів-гармошок з певними поломками (тоді це буде ще дешевше). Наприклад, в Києві є багато тролейбусів Electrolaz e301(версія як e183, але з причепом-гармошкою). Однак деколи в цих тролейбусів відбувається поломка вузла з'єднання (в тому числі через недостатній догляд за цими тролейбусами). І як наслідок, деякі тролейбуси цієї марки списують/хочуть списати/розбирають на запчастини (хоча нагадаю, що ці тролейбуси почали виготовлятися не так давно, лише в 2006 році(тобто їм МАКСИМУМ 12 років, що звичайно не багато для тролейбуса, принаймні при правильному догляді)). Гадаю, що якщо їх хочуть списати, а Хмельницький виявив би бажання їх купити, то можна було б домовитися про гарну ціну (а потім гарно заварити поломку і просто надавати належний догляд тролейбусу (адже при неналежному догляді виходять з ладу навіть доволі якісні речі)). Також в Києві є тролейбуси Київ-12.03, частину з яких теж чекає черга списання (однак часто по іншій причині - вони більш старі, хоча й вузли з'єднання в них не ламаються) - їх теж можна закупити як варіант - вони надійні(гармошки не ламаються, кузови зроблені з алюмінію), потужні (мають 2 двигуна) - їх можна навіть сміливо запускати на 11а, де є підйом по Степана Бандери. Можлива закупівля ЮМЗ Т1 або ж б/в тролейбусів з Європи (як це робить Тернопіль і як зробив Івано-Франківськ). Я розумію, що міська влада хоче закуповувати новий транспорт і практикує його (в даному випадку можна спробувати купити наступну партію Богданів з гармошками замість односекційних, наприклад 5-10 нових гармошок), однак гадаю, що більшість жителів міста Хмельницького були б скоріше за, ніж проти закупки містких тролейбусів, хай і не нових (а тролейбуси Київ-12.03 можуть вмістити 195!! людей, та й прослужити вони можуть ЩЕ БІЛЬШЕ 20 РОКІВ!!!!!!!!!, до того ж в них гарантія на кузов 18 років) бо людям вигідно буде щоб тролейбуси їздили частіше і щоб в них можна було спокійно зайти і вийти, а не стояти на одній нозі хай це буде і не новий тролейбус; та й реставрація ЗІУ - це теж не була покупка нового тролейбуса.
Також директор ХКП "Електротранс" висловлював своє переживання стосовно того, що їм не вистачає водіїв тролейбусів. Але ж тролейбуси з гармошками хай і не повністю, але частково вирішать цю проблему (бо можна перевезти таку ж саму кількість пасажирів не 2-ома тролейбусами, а одним, залучивши при цьому 1-го водія замість 2-ох)
Стосовно крутизни поворотів на дорогах, габаритів тролейбусів-гармошок та ненадійності самих гармошок (можуть поламатися), можу сказати що: по-перше, гармошки не потрібні в Хмельницькому на всіх маршрутах, вони потрібні лише на найзавантаженіших; по-друге, в Львові, Києві, Тернополі, Івано-Франківську теж є досить вузькі вулиці (і вужчі, ніж у нас), але тролейбуси-гармошки там їздять (в Києві цих декілька поломок гармошок були не на поворотах, а на прямій дорозі, в основному через неналежний догляд за тролейбусами і стосується це лише Electorlaz). Тому я абсолютно не вважаю, що тролейбуси-гармошки дуже важко експлуатувати на вулицях Хмельницького, адже це не так. А водії-гармошок традиційно отримують трохи вищу зарплатню, ніж водії простих тролейбусів (і Електротрансу теж вигідно, бо нестача водіїв, а 1-а гармошка - це приблизно 1.5 - 1.8 звичайного тролейбусу. Наприклад, якщо Electolaz e183 має довжину 12 метрів, то Electrolaz e301 - 19 метрів.
Чому я взагалі пропоную запустити тролейбуси-гармошки? 1) Пасажиропотоки деяких маршрутів дійсно великі (а якщо ще забрати маршрутки і пускати їх тільки десь на окраїнах міста, так як я пропонував на початку петиції, то в тролейбусах ще більше зросте кількість пасажирів. Тролейбуси ж не гумові). Це не стосується всіх маршрутів, однак принаймні на 7а і 11а слід було б запустити гармошки (допускається разом з тим і експлуатація звичайних тролейбусів, але разом з тим мають бути хоча б декілька одиниць рухомого складу на маршруті - гармошки). В годину-пік, на вихідні - це взагалі атракціон влізти в тролейбуси на цих маршрутах. Або влізеш і будеш стояти на 1-ій нозі, або ще й пішки прийдеться йти. А якщо вліз, то спробуй потім вийти (навіть якщо до дверей не так і далеко), якщо тобі не потрібно їхати до кінцевої. Стосовно 11а хтось може сказати, що гармошка не підніметься в гору по Степана Бандери (саме тому ніби раніше не пускали гармошки ЮМЗ Т1 по цьому маршруту), але я в це не вірю. Там підйом ще не дуже крутий - по вул. Перемоги крутіший. А якщо, наприклад взяти ті ж самі Electrolaz або Київ-12.03, то слід зауважити що там 2 двигуни, що дає додаткову тягу!!!!! Тим паче 11а їде на Озерну, де вже живе мінімум 40тис людей (а що буде коли ще добудують Озерну2 та Озерну3). Також можна пустити гармошки на тролейбуси № 17 та №10 (можливо №3). Нещодавно у вечірній час (близько 18:40) на маршруті №10 було зафіксовано ситуацію, коли декільком пасажирам прийшлося йти пішки (в бік Озерної), бо вже фізично було неможливо влізти у переповнений тролейбус. Наступний тролейбус не запізнився, прийшовши через 10хв, однак там ситуація була не набагато краща (можливо, кільком людям місце би й знайшлося).
2) Менше шансів кишеньковим злодіям та менший ризик пошкодити двері тролейбуса через натовп пасажирів.
3) Більша безпека в разі надзвичайної ситуації (наприклад, пожежі в тролейбусі)
4) Вигідно як Електротрансу, так і водіям, в яких в такому разі буде дещо вища зарплата.
І наостанок хочу зауважити, що наприклад, в Швейцарії можна побачити тролейбуси і з 2-ОМА ГАРМОШКАМИ!!!! (при цьому дороги там, мабуть не ширші, ніж в Хмельницькому, а можливо, й вужчі). До речі, б/в тролейбуси з 1-єю гармошкою можна придбати і в Швейцарії (нагадаємо, як Вінниця поповнила трамвайний парк вагонами зі Швейцарії, і те що Луцьк якраз хоче купити в Швейцарії такі тролейбуси, як можемо купити ми. ДО ТОГО Ж ДО НИХ НАЯВНИЙ ШИРОКИЙ АСОРТИМЕНТ ЗАПЧАСТИН ЗА ВЕЛЬМИ НИЗЬКИМИ ЦІНАМИ).
Я вважаю, що багато хмельниччан були б тільки за, щоб закупити партію тролейбусів-гармошок (нехай і б/в), адже це дозволить уникнути/зменшити давки (в тому числі і наявність кишенькових злодіїв які користуються моментом), зменшити інтервали (адже б/в гармошку можна придбати вельми дешево, як я показав на прикладі Івано-Франківська, а отже можна купити навіть декілька десятків гармошок, що значно покращить тролейбусних рух в місті), ну або ж зменшити вплив недостатньої кількості водіїв (у випадку, якщо купляти гармошки замість старих ЗІУ. Однак тоді інтервали руху не покращаться, а покращиться лише місткість рухомого складу на завантажених маршрутах).
Тому щиро впевнений, що хмельниччани подякують міській владі, якщо дана петиція буде втілена в життя!!!
Автор:

Дата створення:

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

Додаток до рішення

Станом на 14 грудня петицію підписали 40 осіб з 500 необхідних.

Показати