Оберіть вашу громаду

Скасувати
+ ще 169 громад!

Поліпшення сервісу перевезень у громадському транспорті

ТРАНСПОРТ ТА ДОРОГИ

З року в рік ми чуємо дискусії щодо підвищення ціни на проїзд у громадському транспорті міста Луцька. Остання така дискусія прогнозовано перетворилася на проект рішення виконкому ЛМР про підвищення граничного тарифу на послуги перевезення до 5 гривень, який знову з'явився без врахування думки громади і немає сумнівів, що буде затверджений всупереч побажанням мешканців Луцька. Однак у цьому проекті вчергове проігноровано інтереси громади, а виконано лише примхи перевізників, оскільки проект рішення містить положення, вигідні виключно останнім, у ньому абсолютно відсутні будь-які згадки щодо відповідальності перевізників за ненадання адекватного сервісу. Сервісу, рівень якого за останні роки не те що не підвищувався, а постійно знижується і досяг критичної межі. Шантажуючи лучан та вимагаючи підвищення оплати за проїзд, перевізники безкарно порушують умови виграних ними тендерів з надання послуг перевезення, опускаючи планку сервісу все нижче і нижче, при цьому після чергового підвищення вартості проїзду ситуація не повертається навіть на попередній рівень. Маршрутки їздять брудні, ігнорують графік руху, з'їжджають з маршрутів коли їм заманеться, грають у "перегони", ігноруючи пасажирів, що стоять на зупинках. Крім того, дедалі частішають випадки вимкнення GPS-трекерів, в результаті чого пасажири не мають змоги зазделегіть визначити місцезнаходження потрібного транспорту та прогнозованого часу його прибуття. Тому громада міста Луцька вимагає внести зміни в проект рішення, згідно з якими запровадити до перевізників жорсткі вимоги щодо виконання ними умов надання послуг, а також ввести фінансові санкції за порушення
- недотримання затверджених інтервалів руху
- недостатня кількість транспорту на маршруті (особливо що стосується вечірніх годин)
- систематичне безпричинне відхилення від графіка руху більше ніж на 5 хвилин
- вимкнення або відсутність GPS-трекера відслідковування
- бруд у салоні та ін.

Вимагаємо:

В якості умови для підвищення тарифу закласти вимоги до перевізників (шляхом підписання додатків до існуючих договорів) щодо повного виконання ними умов, зазначених у договорах на перевезення, та застосування штрафних санкцій у разі порушень.

Контролювати порушення більшості вищевказаних вимог за допомогою системи моніторингу за громадським транспортом МАК, що діє у нашому місті.

Вважати порушенням відсутність даних від транспортного засобу, що повинен знаходитись на маршруті, більше ніж 30 хвилин (сумарно протягом доби), за винятком документально підтверджених випадків поломок GPS-трекерів або перебоїв у роботі сервісу моніторингу МАК. У випадку поломки трекера, зобов'язати перевізника замінити його на справний у строк не більше 3 робочих днів. У разі непідтвердження знаходження транспортного засобу на маршруті хоча б на одному з рейсів, вважати його таким, що взагалі не вийшов на маршрут і накласти на перевізника штраф у розмірі середньої денної виручки на один ТЗ за кожен транспортний засіб, що вважається відсутнім на маршруті (окрім випадків суттєвих поломок автобусів, що унеможливлюють надання ними послуг з перевезення, які повинні бути підтверджені документально). У разі зниження кількості транспортних засобів, що виходять на маршрути, більш ніж на 25% від обумовленої, розривати договір на перевезення і оголошувати новий тендер на маршрут.

Заборонити перевізникам допускати на маршрути транспортні засоби, що не обладнані справними та увімкненими GPS-трекерами (крім випадків документально підтверджених поломок GPS-трекерів упродовж не більше 3 робочих днів з моменту поломки). За допуск транспортних засобів з непрацюючим або відсутнім GPS-трекером на маршрути, вважати такий транспортний засіб як такий, що не вийшов на маршрут з відповідним накладенням штрафу на перевізника.

Покласти завдання перевірки на предмет забруднення маршрутних транспортних засобів на муніципальну варту міста Луцьк у разі надходження відповідних скарг від мешканців. Надати повноваження представникам муніципальної варти видавати приписи щодо усунення забруднення та заборони подальшого випуску транспортного засобу на маршрут до усунення вказаних недоліків, а також накладення штрафів за невиконання даних приписів.

Окрім того, вимагаємо впровадити у громадському транспорті Луцька систему "електронний квиток" та зобов'язати перевізників протягом року встановити обладнання для реалізації цієї системи, яка дозволить вести реальний облік пасажиропотоків та унеможливить маніпулювання цими даними перевізниками на свою користь (як це відбувається зараз). У випадку відмови встановлювати зазначене обладнання, не продовжувати угоди з такими перевізниками та оголосити новий тендер, в умовах якого зазначити обов'язок встановлення і підтримання в робочому стані обладнання системи "електронний квиток". При цьому ввести мораторій на будь-яке підвищення вартості проїзду до підтвердження виправданості підвищення, отриманого на основі даних системи "електронний квиток"
Автор:

Дата початку збору підписів:

Відповідь дана:

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

На Ваше колективне звернення щодо поліпшення сервісу перевезень у громадському транспорті у зв’язку із підвищенням тарифу шляхом запровадження штрафних санкцій інформуємо наступне.
Зміна тарифу відбувається в порядку визначеному Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту. Подані перевізниками розрахунки тарифу проходять перевірку в департаменті економічної політики, як це передбачено п.2.2.16 договору на перевезення пасажирів, в порядку визначеному вищезазначеною Методикою та проходять процедуру згідно із Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» органи місцевого самоврядування формують мережу міських автобусних маршрутів загального користування і здійснюють у межах своїх повноважень контроль за дотриманням законодавства у сфері автомобільного транспорту на відповідній території, запроваджують автоматизовану систему обліку оплати проїзду та встановлюють порядок її функціонування, а також види, форми носіїв, порядок обігу та реєстрації проїзних документів; визначають особу, уповноважену здійснювати справляння плати за транспортні послуги в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду.
У разі запровадження АСООП порядок її функціонування, а також види, форми носіїв, порядок обігу та реєстрації проїзних документів буде проходити процедуру згідно із Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». В зазначеному документі будуть враховані викладені Вами пропозиції, оскільки між учасниками транспортного процесу будуть виникати фінансові зобов’язання та господарські відносини.
Додаток до рішення

Петицію підписали 352 особи з 300 необхідних.

Показати