Оберіть вашу громаду

Скасувати
+ ще 185 громад!

Об отмене решения исполкома Мариупольского городского совета о повышении тарифов на проезд в коммунальном транспорте г.Мариуполь

ТРАНСПОРТ ТА ДОРОГИ

На заседании исполнительного комитета Мариупольского городского совета 22.02.2019 было принято решение о повышении стоимости проезда в общественном коммунальном и частном транспорте (трамвай, троллейбус, автобус) с 01.03.2019 до 8 гривен в автобусах и до 7 грн - трамваях и троллейбусах, а с 01.08.2019 - до 9 гривен.
До этого повышали стоимость проезда в 2017 году и в 2018.
На февраль 2019 г. не предоставлено ни одного экономического обоснования повышения тарифов, не осуществлялся замер пассажиропотока, а также неизвестно количество и доля льготных категорий граждан в общем пассажиропотоке.
В Приказе "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус)" Міністерства інфраструктури України від 25.11.2013 № 940 сказано: "Перегляд тарифів на послуги міського електричного транспорту здійснюється після процедури їх публічного обговорення."
Заседание исполкома 22.02.2019 не предоставило возможность громаде публично обговорить проект решения, тем самым,нарушив законодательство.
Как жители г. Мариуполь, требуем:
1. Отменить решение исполкома Мариупольского городского совета от 22.02.19 о повышении тарифов на проезд в общественном коммунальном и частном транспорте.
2. Предоставить расчеты и экономическое обоснование повышения тарифов.
3. Провести мониторинг и замеры пассажиропотока, с использованием либо электронного билета, либо монетизации льгот, либо введения карты мариупольца.
4. Ввести независимый аудит от Наблюдательного совета, либо приглашение независимой аудиторской фирмы.

Согласно Конституции Украины, ст. 5.:
Носителем суверенитета и единственным источником власти в Украине является народ. Народ осуществляет власть непосредственно и через органы государственной власти и органы местного самоуправления. {Официальное толкование положения части второй статьи 5 см. в Решениях Конституционного Суда N 6-рп/2005 от 05.10.2005, N 6-рп/2008 от 16.04.2008}

Уважаемый исполнительный комитет Мариупольского городского совета, хотим вам напомнить, что вы избраны для защиты интересов жителей и громады, а жители города Мариуполя против экономически необоснованных повышений!
НЕТ! Повышению стоимости проезда в общественном коммунальном и частном транспорте!
Автор:

Дата початку збору підписів:

Відповідь дана:

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

Шановна Наталю Олександрівно!

Виконавчим комітетом Маріупольської міської ради була розглянута Ваша електронна петиція «Об отмене решения исполкома Мариупольского городского совета о повышении тарифов на проезд в коммунальном транспорте г. Мариуполь».
Уважно розглянувши Ваші наступні питання:
1. Скасувати рішення виконкому Маріупольської міської ради від 22.02.19 про підвищення тарифів на проїзд в громадському комунальному і приватному транспорті.
2. Надати розрахунки і економічне обґрунтування підвищення тарифів.
3. Провести моніторинг і виміри пасажиропотоку, з використанням або електронного квитка, або монетизації пільг, або введення карти маріупольця.
4. Ввести незалежний аудит від Наглядової ради, або запрошення незалежної аудиторської фірми.
В межах наданих повноважень повідомляємо наступне.
На сьогоднішній день розроблена і затверджена стратегія розвитку м. Маріуполя «Маріуполь Стратегія 2021», згідно даної стратегії ведеться постійна робота по поліпшенню якості пасажирських перевезень.
Так за період з 2016 р. інвестиції тільки на оновлення рухомого складу КП «МТТУ» склали 237,14 млн грн., придбано 113 од. пасажирського транспорту.
Запущена в роботу Автоматизована система диспетчерського управління Pikas, яка дозволяє стежити за рухом транспорту в режимі реального часу і планувати свої поїздки по місту (2,1 млн грн.). Для підвищення інформативності жителів про прибуття транспорту на зупинки встановлено 50 електронних інформаційних табло і ще близько 25 планується встановити у 2019р, введена в роботу тролейбусна лінія по вул. Купріна.
В рамках співпраці з залученими експертами IFC було проведено аналіз стану транспортного обслуговування та інфраструктури у м. Маріуполь. Однією з рекомендацій експертної групи для покращення стану інфраструктури та якості надання транспортних послуг необхідно поступове планове підвищення вартості проїзду.
Також ведеться робота з ЄБРР і IFC з відкриття лінії кредитування на придбання 72 тролейбусів і 64 автобусів, в рамках реалізації даних проектів, місту в якості технічної підтримки від IFC буде розроблена транспортна модель, яка дозволить використовувати рухомий склад максимально ефективно з урахуванням транспортних потреб жителів міста.
Всі ці заходи безпосередньо впливають на виконання показників стратегії «Маріуполь Стратегія 2021», таким чином до 2021 планується досягти такі цільові значення показників як:
1) Збільшити частку муніципального транспорту в загальному обсязі перевезень до 70%
2) Збільшити рівень доступності транспорту для людей з інвалідністю до 30% в загальній кількості транспортних засобів
3) Збільшити рівень задоволеності жителів дорожньої та транспортної інфраструктури до 20%.
Тарифи, що діють на цей час, на проїзд в міському електричному та автомобільному транспорті, затверджені рішенням міської ради у жовтні 2018 року є значно нижчі нормативної собівартості.
За розрахунками підприємства, економічно обґрунтований тариф перевезення одного пасажира, який дає можливість підтримувати інфраструктуру, по електротранспорту складає 11,92 грн., на автотранспорті - 10,82 грн.
Подальший розвиток транспортного комплексу неможливий без збільшення операційних витрат. Збільшення транспортної роботи, оновлення та збільшення парку веде до збільшення витрат на перевезення та утримання інфраструктури. За рахунок збільшення рухомого складу та насичення маршрутів машинами з двозмінними графіками, порівняно з 2015р КП «МТТУ» виконало транспортної роботи на 31% більше: 7,943 млн вкм (2018) проти 6,065 млн вкм (2015), за планами в 2019р збільшити транспортну роботу ще на 31% до 10 млн вкм. Для забезпечення виконання цілей потрібно збільшувати фаховий персонал, але на разі в наявності є тенденція по його відтоку: з початку 2018 року звільнилося 261 працівник КП «МТТУ» різних професій, однією з основних причин звільнення є «низька заробітна плата». На сьогоднішній день є дефіцит кваліфікованого персоналу водіїв, слюсарів. Починаючи з 2017 року проходить планове підвищення заробітної плати працівників КП «МТТУ». Наразі, середня заробітна плата водіїв КП «МТТУ» становить 9,7 тис. грн. Для збереження існуючого та розширення штату водіїв та слюсарів (з урахуванням збільшення кількості рухомого складу) планується і в подальшому планово підвищувати заробітну плату. Цей показник також впливає на формування собівартості перевезень.
У 2018 році парк рухомого складу оновився ще на 20 трамвайних вагонів та на разі складається переважно з зручніших та комфортних чеських трамвайних вагонів TATRA T3. Для забезпечення працездатного стану рухомого складу виробничі потужності ремонтних майстерень підприємства дозволяють проводити капітальний ремонт трамваїв та тролейбусів. Проте, у зв'язку з недостатністю коштів проводяться тільки середні ремонти рухомого складу та ТО-2.
Невиконання планової кількості ремонтів, через нестачу коштів, приводить до передчасного вибуття рухомого складу з руху, що викликає справедливі нарікання пасажирів.
Згідно з п.1.6. Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175, перегляд тарифів повинен здійснюватися у зв'язку із зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності підприємств-перевізників. Також значну питому вагу в формуванні собівартості проїзду мають інфляційні процеси, а саме: зростання цін на енергоносії, запчастини та матеріали на утримування інфраструктури.
Враховуючи усі підвищення вартості матеріалів для обслуговування та ремонту рухомого складу, вартість електроенергії, підвищення мінімальної заробітної плати, виникла необхідність вирівняти вартість на транспортні послуги до економічно обґрунтованих показників.
Статтею 28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо встановлення в порядку і межах, визначених законом, тарифів на транспортні послуги.
У зв'язку з цим, департаментом транспорту та зв’язку міської ради підготовлені проекти рішень щодо підвищення вартості проїзду до 7 грн., у міському електротранспорті та 8 грн., у міських автобусах з 01.03.2019р., та другим етапом - до 8 грн., у міському електротранспорті та 9 грн., у міських автобусах з 01.08.2019р. Ці проекти викладено та прийнято членами Виконкому з додержанням усіх норм та законів.
Усі документи необхідні для прийняття даного рішення були опубліковані на офіційному сайті міської ради. Також відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та рішення Маріупольської міської ради від 27.10.2009 №5/36-5955 «Про затвердження Порядку підготовки та прийняття регуляторних актів міською радою та її виконавчим комітетом в новій редакції» було розроблено та опубліковано аналіз регуляторного впливу даних рішень, до якого можна було подавати свої зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань протягом одного місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акту. Проект було оприлюднено 18.01.19, а рішення прийнято 22.02.2019.
Додатково повідомляємо, що розвивати міській транспорт без капітальних вкладень не можливо. Враховуючи вищезазначене та обсяг виконаних робіт збільшення вартості проїзду є необхідною мірою для забезпечення населення якісними транспортними послугами.
Висловлюємо Вам подяку за активну громадську позицію, та не байдужість до питань транспортної інфраструктури м. Маріуполь.

Додаток до рішення

Петицію підписали 770 осіб з 250 необхідних.

Показати