Єдина система

місцевих петицій

Ініціюй! Підтримуй! Впливай!

Оберіть вашу громаду

Скасувати
+ ще 170 громад!

Як працює єдина система місцевих петицій?

На жаль, у вашому місті ще не було подано жодної петиції, будьте першим:

+ Створити петицію

Останні, що прийняті на розгляд

Тема звернення Підписали Прийнято До відповіді
Облицювання стін багатоповерхових будинків міста 102 14 червня 4
Ландшафтний Сімейний парк у “Фонтана” 150 28 травня 0
Щодо встановлення фонтану та пам'ятника Матері в історичному центрі Обухова 109 24 травня 0

Станом на 24 червня усього прийнято до розгляду 4 петиції Переглянути

Остання відповідь

ПРО СКАСУВАННЯ РІШЕНЬ ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТАРИФІВ НА ПОСЛУГИ ІЗ ВИВЕЗЕННЯ СМІТТЯ В ОБУХОВІ

Показати повний зміст петиції

Відповідає:

ЛЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ

Розглянувши Петицію «Про скасування рішень про затвердження тарифів на послуги із вивезення сміття в Обухові» та пояснення ПП «Обухівміськвторресурси» від 10.06.2019, повідомляємо:
1. Питання .
У зв’язку із порушенням процедури розроблення, розрахунку та затвердження тарифів на вивезення твердих побутових відходів, а саме:
- недотриманням процедури перегляду норм надання послуг з вивезення побутових відходів (такі норми є основною складовою при розрахунку тарифу п. 1.4. Правил визначення норм надання послуг із вивезення побутових відходів, що затверджені Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 30 липня 2010 року №259; п. 7 Постанови КМУ №1070 від 10.12.2008 «Про затвердження правил надання послуг з вивезення побутових відходів», в редакції від 16.11.2011 року);
Відповідь.
Розрахунок тарифів ПП «Обухівміськвторресурси» виконаний відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 р. №1010 (надалі Порядок №1010), проведено розрахунки тарифів із застосуванням чинних норм надання послуг з вивезення побутових відходів на території Обухівської міської ради, що затверджені рішеннями виконавчого комітету Обухівської міської ради:
- №13 від 09.01.2014 «Про затвердження норм надання послуг з вивезення побутових відходів на території Обухівської міської ради»
№535 від 18.05.2012 «Про затвердження норм утворення твердих побутових відходів на територіях приватної садибної забудови Обухівської міської ради».
2. Питання.
Неподання повного пакету документів ПП «Обухівміськвторресурси» до виконавчого комітету Обухівської міської ради з метою затвердження тарифів на послуги із вивезення твердих побутових відходів, перелік яких передбачено п. 1 та п. 10 розділу ІІ Порядку розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення, що затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства №239 від 12.09.2018 року.
Відповідь.
Порядок розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення, затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 12 вересня 2018 року № 239 надалі (Порядок№ 239) набрав чинності лише з 01.05.2019 року.
Цей Порядок застосовується органами місцевого самоврядування під час розгляду розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги (послуги з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами) і поширюється на суб’єктів господарювання, зазначених у пункті 1 цього Порядку.
Отже суб’єкт господарювання - ПП «Обухівміськвторресурси» та виконавчий комітет Обухівської міської ради не зобовﹸ’язані застосовувати не чинний на момент звернення про встановлення тарифу Порядок № 239.
Підприємством при поданні документів про встановлення тарифу дотримано вимоги Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.07.2012 № 390 «Про затвердження Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад».
Газета “Обухівські вісті” №5 (828) від 16.02.19 сторінка 4 - “Інформація щодо зміни тарифу на вивезення побутових відходів ПП “Обухівміськвторресурси” з обгрунтуванням необхідності його зміни»
3. Питання
Включення в статтю «фінансові витрати» витрат по інвестиційній програмі. Однак, Постановою КМУ від 26 липня 2006 року №1010 «Про затвердження порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів», в редакції від 15.11.2017 року п. 20 витрати по інвестиційній програмі не є фінансовими витратами;
Відповідь.
Розрахунок тарифів ПП «Обухівміськвторресурси» виконаний відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 р. №1010, надалі (Порядок № 1010), що визначає механізм формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, з дотриманням Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.07.2012.
До послуг належать операції поводження з побутовими відходами (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення), що здійснюються у населеному пункті згідно з правилами благоустрою, затвердженими органом місцевого самоврядування. Тарифи на послуги визначаються окремо за кожною операцією поводження з побутовими відходами та за видами побутових відходів.
Розділ II. Порядку № 1010 Формування тарифів на послуги

п.5 планування витрат для включення їх до повної планованої

собівартості послуг за кожною операцією поводження з побутовими

відходами здійснюється з урахуванням витрат з операційної

діяльності, фінансових витрат, пов'язаних з основною діяльністю.

Розділ III. Порядку № 1010 Повна планована собівартість послуг
Фінансові витрати
п.23. Витрати із здійснення капітальних вкладень, створення спеціальних інвестиційних фондів, забезпечення прибутковості інвестованого капіталу включаються до тарифів на строк не менш як п'ять років (у сумі, що не перевищує 20 відсотків загального обсягу витрат) згідно з погодженою в установленому порядку органами місцевого самоврядування інвестиційною програмою підприємства у сфері поводження з побутовими відходами у відповідному населеному пункті.
п.24. Інвестиційна програма підприємства у сфері поводження з побутовими відходами передбачає здійснення заходів, пов'язаних з удосконаленням технологій, реконструкцією об'єктів, автоматизацією і диспетчеризацією, ресурсозбереженням, підвищенням екологічної безпеки і надійності роботи систем, та необхідні кошти (з виділенням тієї частини, що фінансується з прибутку).
Дані пункти Порядку №1010 надають право підприємству включати до складу тарифу витрати інвестиційної програми як фінансові витрати.
4. Питання.
Включення в тариф адміністративних витрат в розмірі 15% планової виробничої собівартості, а фактично при розрахунку та розподілу розмір адміністративних витрат становить 7,689% планової виробничої собівартості. А також збільшення адміністративних витрат в середньому на 39,51%, що значно перевищує рівень інфляції (відповідно до п. 15 Постанови КМУ від 26.07.2006 року № 1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами» темпи зростання адміністративних витрат не повинні перевищувати визначеного рівня інфляції) пов'язані з обслуговуванням та управлінням підприємством;
Відповідь.
Розділ III. Порядку № 1010
п 15. До складу адміністративних витрат включаються витрати утримання апарату управління та персоналу, зайнятого обслуговуванням адміністративної інфраструктури. Такі витрати визначаються виходячи з чисельності за штатним розписом і встановлених на підприємстві ставок (окладів) (основна і додаткова заробітна плата, гарантійні та компенсаційні виплати, внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, оплата службових відряджень); {Абзац другий пункту 15 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ №692 (692-2009-п) від 08.07.2009}
амортизацією основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів адміністративного призначення;
утриманням основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів адміністративного призначення; {Абзац четвертий пункту 15 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 869 (869-2011-п) від 01.06.2011 }
оплатою професійних послуг (юридичні, аудиторські), послуг зв'язку, розрахунково-касового обслуговування та інших послуг банків, наданих відповідно до укладених договорів;
сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), крім тих, що включаються до планованої виробничої собівартості послуг.
{Абзац шостий пункту 15 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ №692 ( 692-2009-п) від 08.07.2009 }
До складу адміністративних витрат включаються також інші витрати (використання малоцінних і швидкозношуваних предметів, канцелярські витрати, розв'язання спорів у судах, передплата періодичних професійних видань тощо).
Адміністративні витрати включаються до тарифів у розмірі, що не перевищує 15 відсотків планованої виробничої собівартості.
Темпи зростання адміністративних витрат не повинні перевищувати визначеного рівня інфляції. {Пункт 15 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 692 ( 692-2009-п ) від 08.07.2009}
За результатами застосованого нормативного методу аналізу було виявлено що:
Згідно фінансової звітності підприємства за 2018р. (форма-2) «Звіт про фінансові результати» (Звіт про сукупний дохід)
Собівартість реалізованої продукції складає -181131тис. грн
Адміністративні витрати — 13927тис. грн.
Коефіцієнт співвідношення витрат складає:13927/181131=0,07689
Фактична собівартість «Послуги ТПВ (мешканці)» за 2018р.
( Оборотносальдова відомость по рахунку 231) склала-20245691,96грн.
Розподіл Адміністративних витрат на «Послуги ТПВ(мешканці)» становить: 20245691,96*0,07689=1556673,08грн.
Адміністративні витрати, які розраховані в тарифі склали (930889,46-багатоповерхівки + 48173,54 великогабаритних + 311908,78 приватний сектор=12690971,78, що на 265701,30 грн. менше розрахованих до нормативного методу.
Адміністративні витрати приймаємо в розмірі 15% планової виробничої собівартості, що відповідає вимогам Постанови КМУ від 26.07.2006 року №1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення відходів» із змінами та доповненнями.
5. Питання.
Включення у тариф, в статтю «Інші прямі витрати», амортизацію контейнерів для населення, а у «фінансові витрати» - вартість придбання контейнерів, що призвело до включення двічі в тарифи одних тих самих витрат.
Відповідь.
Відповідно до п.12. розділу Повна планована собівартість послуг Порядку №1010:
До складу інших прямих витрат включається амортизація основних виробничих засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів виробничого призначення.
В розрахунках підприємства в статті «інші прямі витрати» врахована амортизація контейнерів, що на даний момент вже встановлені та експлуатуються і беруть участь у технологічному процесі (узгоджені з мешканцям, згідно ухвалених договорів) , а у «фінансові витрати» - вартість придбання контейнерів, які планується придбати для організації процесу вивезення сміття для мешканців міста, що мають заключити договір, згідно закону «Про поводження з побутовими відходами»
6. Питання.
В розрахунку «прямих матеріальних витрат» допущені помилки, зокрема: в показниках спідометрів, загальному пробігу, нормі витрат палива, в розрахунку питомої ваги пробігу відповідно до маршруту,
Відповідь:
Графік та схема виконання послуг із збирання та перевезення твердих побутових відходів на території міста Обухів затверджено в договорах про надання послуг.
На підприємстві ПП «Обухівміськвторресурси» ведеться облік витрат палива по шляховим листам на кожний транспортний засіб. На підзвітну дату подаються дані, затверджені генеральним директором, до бухгалтерії для відображення в статистичних звітах 2-ТР, 4-МТП.
Витрати пального для транспортних засобів встановлені згідно “Норми витрат палива та мастильних матеріалів на автомобільному транспорті” №43 від 10.02.1998 р. зі змінами та доповненнями внесеними наказом Мінтрансу України від 17.12.2012р. № 893
До інших прямих витрат враховані витрати на санітарну обробку обладнання (контейнерів, автомобілів) згідно п.2.15 Наказу №145 від 17.03.2011р. Наказ №363 від 14.10.1997 із урахуванням економічної доцільності.

Відповідно до Порядку № 1010
Розділ: "Повна планова собівартість послуг" п. 10 - До складу прямих матеріальних витрат включаються витрати, пов'язані з використанням:
палива та електроенергії. Такі витрати визначаються на основі діючих цін (тарифів) на паливно-енергетичні ресурси, але не вище цін, що склалися на відповідному ринку. У розрахунку витрат, пов'язаних з використанням електроенергії для технологічних потреб, також враховуються витрати на зумовлену електромагнітною незбалансованістю електроустановок технологічно шкідливу циркуляцію електроенергії між джерелами електропостачання та приймачами змінного електричного струму (у разі відсутності приладів обліку величина її потужності визначається відповідно до нормативів);
матеріалів, запасних частин, купованих комплектувальних виробів, напівфабрикатів та інших матеріальних ресурсів для забезпечення технологічного процесу (витрати визначаються на основі норм використання таких ресурсів та діючих цін (тарифів) на них з виключенням вартості зворотних відходів).
п.12. До складу інших прямих витрат включаються:
внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування для виробничого персоналу;
амортизація основних виробничих засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів виробничого призначення;
інші виробничі витрати, безпосередньо пов'язані з конкретним об'єктом витрат.
Сума амортизаційних відрахувань для розрахунку тарифів на послуги визначається з урахуванням руху основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів виробничого призначення у планованому періоді.
Для розрахунку амортизації основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів виробничого призначення застосовуються норми, встановлені Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств».
Враховуючи вищевикладені пояснення виконавчий комітет Обухівської міської ради вважає, що підстави для задоволення петиції «Про скасування рішень про затвердження тарифів на послуги із вивезення сміття в Обухові» відсутні та вона підлягає відхиленню.

Станом на 24 червня надано відповідь на 39 петицій Переглянути