Оберіть вашу громаду

Скасувати
+ ще 176 громад!

Зупинимо корупцію - виведемо з тіні плату за проїзд в громадському транспорті! Встановимо в громадський транспорт термінали для обов'язкової видачі всім пасажирам квитків в реальному часі!

ТРАНСПОРТ ТА ДОРОГИ

Всі реформи починаються з повного і прозорого обліку фінансів та реальної статистики, без цього - розвивати, фінансувати, дотувати з бюджету міста, а найголовніше - реформувати перевезення - безглуздо!

Ні для кого з городян не секрет, а - щоденні реалії, що громадський комунальний і приватний транспорт став небезпечним для життя пасажирів, безконтрольним і корупційним бізнесом приватних компаній.

Ці компанії щорічно та безпідставно шантажують місто необгрунтованим підвищенням тарифу на перевезення і щорічно збільшують власні «потреби».

У маршрутках квитки видають тільки на вимогу пасажирів, а вже по завершенню робочого дня (час якого вирішує сам водій маршрутки) просто викидаєтся частина лишившихся талонів задля того, щоб звітувати, що люди мінімально користуються транспортом, та покласти решту в кишеню! Власники маршрутів десятиліттями працюють повністю в тіні, поза законодавчим полем.

Перевізники щодня порушують Закон України «Про автомобільний транспорт», а саме:

1. Абзац другий, частини другої, статті 41, Закону України «Про автомобільний транспорт» із змінами, внесеними згідно із Законом N 552-VIII ( 552-19 ) від 30.06.2015; в редакції Закону N 1812-VIII ( 1812-19 ) від 17.01.2017
Пасажир зобов'язаний:
“мати при собі квиток на проїзд, на перевезення багажу, за наявності права пільгового проїзду - відповідне посвідчення чи довідку, на підставі якої надається пільга, а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду - зареєструвати електронний квиток;”

Але як виконати це, коли тобі просто не видають квиток?

2. Абзац четвертий, частини другої, статті 40, Закону України «Про автомобільний транспорт»
Водій автобуса зобов'язаний:
“дотримуватися визначеного маршруту та розкладу руху автобуса;”

3. Абзац другий, частини третьої, статті 40, Закону України «Про автомобільний транспорт»
Водію автобуса забороняється:
“змінювати маршрут та розклад руху;”

4. Абзац третій, частини третьої, статті 40, Закону України «Про автомобільний транспорт»
Водію автобуса забороняється:
“продавати пасажирам квитки під час керування автобусом.”

І якщо розглянути все детальніше, то цей список можна продовжувати нескінченно...
Квиток - це страховка пасажира в разі отримання травм в транспорті або травм при ДПТ.

У м.Суми система обілечування - з тих же радянських часів і є фікцією, але не системою обліку пасажирів і фактичних продажів. Про передачу статистичних даних годі й казати.

Згідно до частини сімнадцятої, статті 35, Закону України «Про автомобільний транспорт»:
“Правила користування міським пасажирським автомобільним транспортом затверджуються відповідним органом місцевого самоврядування. Вони визначають порядок проїзду і його оплати, права та обов’язки пасажирів, а також взаємовідносини перевізників і пасажирів під час надання транспортних послуг, враховуючи особливості транспортної інфраструктури та наявність автоматизованої системи обліку оплати проїзду.”

Сумська міська рада і сумський виконком можуть реформувати перевезення громадського транспорту і своїми рішеннями вивести з тіні всі фінансові потоки з перевезень:

1) Рішенням міської ради міста Суми зобов'язати весь громадський транспорт (приватний і комунальний) обладнати терміналами (єдиного типу і стандарту) для роздруківки всім пасажирам фіскального квитка, в якому повинна бути вся вичерпна інформація - сума, категорія квитка (стандарт, дитячий, пільговий), час і дата, номер і найменування маршруту, держ номер транспортного засобу, найменування перевізника, найменування страхової компанії, в якій застрахований пасажир, телефони для скарг і зауважень Управління транспорту міськради та відділу по громадському транспорту поліції. Згідно Закону «Про автомобільний транспорт».

2) Рішенням міської ради міста Суми встановити істотний грошовий штраф за невидачу в обов'язковому порядку кожному пасажиру квитка встановленого зразка - в розмірі, наприклад, 1200 грн. з водія і 3600 грн з перевізника, за повторні порушення - збільшення в кратному співвідношенні.

3) Рішенням міської ради міста Суми створити єдиний телефон «гарячої лінії за якістю обслуговування та порушень», а також номери для подачі інформації всіма сучасними альтернативними технічними способами: Вайбер, Скайп, Фейсбук, Твіттер, пошта, куди можна надсилати фото та відео, які викривають порушників. Це дасть можливість в реальному часі контролювати всіх перевізників і миттєво реагувати на порушників. Зобов'язати розмістити на видному місці інформаційні наклейки про те, що кожному пасажиру зобов'язані видати фіскальний квиток, який є їх страховкою і інформацію з контактами телефонів і соцмереж для інформування про порушення, негідну поведінку водія, і інших порушеннях.

4) Рішенням міської ради міста Суми затвердити обов'язкову видачу водієм кожному пасажиру фіскальних квитків з терміналів для кожної категорії населення: 1. стандарт - 5 грн., 2. дитячий - 0 грн., 3. пільговий - 3 грн. Затвердити прозору електронну процедуру щомісячної передачі всіх статистичних даних кожним підприємством по кожній категорії в управління транспорту міськвиконкому для формування загальноміської статистики по кожному підприємству, маршруту і чисельності перевезених осіб за категоріями. Це можна реалізувати через сайт з реєстрацією звітності продажів квитків по кожній категорії, по кожному маршруту за кожен день в режимі реального часу. В кінці кожного робочого дня водій зобов'язаний роздрукувати зведений реєстр і передати на підприємство. На підставі цього реєстру відповідальна особа підприємства має внести звіт не пізніше 12:00 наступного звітного дня. Або - термінал може автоматично формувати звіт, який потрібно в кінці робочого дня відправити мережі інтернет на єдиний сервер з маршрутизатором для обробки статичних даних.

Ігнорування цієї проблеми та цієї петиції, або відмовки типу “Ми нічого не можемо з цим зробити” будуть явними ознаками підтримки корупції приватних компаній перевізників та ігнорування порушень закону з їх боку!

Один раз і назавжди наведемо лад з громадськими перевезеннями!
Автор:

Дата початку збору підписів:

Відповідь дана:

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

За результатами розгляду електронної петиції «Зупинимо корупцію-виведемо з тіні плату за проїзд в громадському транспорті! Встановимо в громадський транспорт термінали для обов’язкової видачі всім пасажирам квитків в реальному часі!» повідомляємо наступне.
Згідно зі статтею 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» обласні державні адміністрації та органи місцевого самоврядування відповідно формують у приміському та міжміському сполученні мережу автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі території області, та міських автобусних маршрутів загального користування, а також здійснюють, в межах своїх повноважень, контроль за дотриманням законодавства у сфері автомобільного транспорту на відповідній території.
На даний час діючими Умовами проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Суми, затвердженими рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 22.11.2017 № 619, не передбачено встановлення в транспортних засобах, що працюють на автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі терміналів для оплати проїзду. Крім цього, обов’язкове встановлення терміналів в громадському транспорті не передбачене і Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених Постановою Кабінету Міністрів №176 від 18.02.1997 (зі змінами та доповненнями). Не відображена ця вимога і в Договорах про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Суми, укладених між виконавчим комітетом Сумської міської ради та виконавцями послуг з перевезення пасажирів. Відповідно до ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення для пасажира - квиток на проїзд в автобусі та на перевезення багажу (для пільгового проїзду - посвідчення особи встановленого зразка чи довідка, на підставі якої надається пільга), а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду - електронний квиток та документи для пільгового проїзду. Слід зауважити, що всі транспортні засоби (автобуси), які здійснюють пасажирські перевезення на маршрутах загального користування, що працюють у звичайному режимі в м. Суми забезпечені квитками встановленого зразка відповідно до Наказу Міністерства транспорту та зв’язку України «Про затвердження Типових форм квитків на проїзд пасажирів і перевезення багажу на маршрутах загального користування» №503 від 25.05.2006 року, далі Наказу. Відповідно до даного Наказу було затверджено типові форми квитків на проїзд пасажирів на маршрутах загального користування в міському транспорті: - тип МА-I, тип МА-II; тип МА-III. Квитки мають свою серію і номер, є документом суворої звітності, документально реєструються та відображені в бухгалтерських документах та звітах перевізників. В свою чергу повідомляємо, що в Міській програмі «Автоматизація муніципальних телекомунікаційних систем на 2017-2019 роки в м. Суми», затвердженій рішенням Сумської міської ради від 21 грудня 2016 року № 1619-МР (зі змінами), міститься завдання 1.3. «Реалізація пілотних проектів по впровадженню електронних сервісів», що стосується впровадження систем електронної оплати проїзду та електронного квитка. На виконання завдання передбачено фінансування в обсязі 10000,0 тис. грн. Реалізація завдань даної Програми здійснюватиметься за умови відповідного фінансування з міського бюджету та із застосуванням положень Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, впровадження системи електронної оплати проїзду та електронного квитка зробить недоцільним встановлення терміналів для обов’язкової видачі квитків в громадському транспорті.
Додаток до рішення

Петицію підписали 255 осіб з 250 необхідних.

Показати