Оберіть вашу громаду

Скасувати
+ ще 200 громад!

Перегляд рішення міськради №1231 щодо ставки земельного податку для населення

ЕКОНОМІКА ТА ФІНАНСИ

Рішенням Вінницької міської ради від 27 червня 2018 року № 1231 внесено зміни до рішення міської ради від 23 січня 2015 року № 1984 «Про встановлення місцевих податків і зборів та затвердження Порядків їх справляння" (зі змінами) з врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки".

Так, відповідно до рішення Вінницької міської ради від № 1231 з 01 січня 2019 р. ставка земельного податку для земель житлового фонду (для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) для фізичних осіб та для Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку) становить 0,3 % від нормативно грошової оцінки землі. Поміж іншим, до 01 січня 2019 року ставка земельного податку для земель за цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) становила всього 0,03 % від нормативно грошової оцінки землі.
Таким чином ставка земельного податку в 2019 році в порівнянні з попередніми роками збільшилася в 10 (!) разів.
А беручи до уваги те, що нормативна грошова оцінка земель в межах міста Вінниці є досить високою, різке збільшення ставки земельного податку покладає значний фінансовий тягар на власників земельних ділянок.

При цьому слід зауважити, що мінімальна заробітна плата у 2019 році в порівнянні з 2018 роком зросла лише на 12 %, а прожитковий мінімум – на 9 %.
За даними Держкомстату середня заробітна плата по м. Вінниці у 2019 році зросла всього на 10 % в порівнянні з 2018 роком.
Крім того, приватизовані прибудинкові території будинків, де створено ОСББ, використовуються не для комерційних цілей та часто навіть не можуть забезпечити по своїй площі потреб будинку, а також приводяться до ладу в більшості випадків силами самих співвласників (тобто теж потребують прямих капіталовкладень для їх підтримання).

З наведених даних вбачається, що збільшення ставки земельного податку явно не відповідає рівню збільшення доходів населення за останні роки. На фоні невисоких заробітних плат та високих цін на житлово-комунальні послуги (що до того ж систематично продовжують іще зростати), таке значне збільшення ставки земельного податку може призвести до вагомого зменшення купівельної спроможності більшості мешканців міста – власників земельних ділянок.
Ще один ймовірний негативний наслідок – збільшення заборгованості зі сплати земельного податку мешканцями міста – у зв’язку з відсутністю коштів для сплати такого податку через невідповідність його розміру економічній ситуації.

Тому ми, мешканці м. Вінниці, просимо переглянути рішення міської ради від 27 червня 2018 року № 1231 та зменшити ставки земельного податку для земель за цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) для фізичних осіб та Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
Автор:

Дата початку збору підписів:

Відповідь дана:

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

Петицію від 16.07.2019 року щодо перегляду рішення міської ради від 27.06.2018 року №1231 «Про внесення змін до рішення міської ради від 23.01.2015 року №1984 «Про встановлення місцевих податків і зборів та затвердження Порядків їх справляння» (зі змінами)…» та зменшення ставок земельного податку для земель з цільовим призначенням «Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)» та «Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку» опрацьовано.
За результатами опрацювання інформуємо про наступне.
Відповідно до статті 274 та пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, органи місцевого самоврядування встановлюють ставки по сплаті земельного податку у розмірі не більше 3,0 відсотків від нормативної грошової оцінки землі.
Рішенням міської ради від 27.06.2018 року №1231 «Про внесення змін до рішення міської ради від 23.01.2015 року №1984 «Про встановлення місцевих податків і зборів та затвердження Порядків їх справляння» (зі змінами)…» в додатку 9 до рішення встановлені ставки по сплаті земельного податку, які набули чинності з 01.01.2019 року.
Дане рішення підготовлено та прийнято на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 року №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».
Відповідно до додатку 9 вищезазначеного рішення, ставки земельного податку встановлені в розрізі видів цільового призначення земель згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року №548 (зі змінами).
Для земельних ділянок, з цільовим призначенням «Для будівництва і обслуговування житлового будинку , господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)» та «Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку», ставка податку встановлена у розмірі 0,3 відсотки від нормативної грошової оцінки землі, яка є значно нижчою за граничний розмір ставки, передбачений Податковим кодексом України.
Разом з тим, власники земельних ділянок з цільовим призначенням «Для будівництва і обслуговування житлового будинку , господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)», які є:
а) інвалідами І та ІІ групи;
б) фізичними особами, які виховують трьох і більше дітей до 18 років;
в) пенсіонерами (за віком);
г)ветеранами війни та особами, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
ґ) фізичними особами, визнаними законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
повністю звільняються від сплати земельного податку.
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:
а) для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари (01.03 «Для ведення особистого селянського господарства»);
б) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) не більш як 0,10 гектара (02.01«Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка));
в) для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара (07.03 «Для індивідуального дачного будівництва»);
г) для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара (02.05 «Для будівництва індивідуальних гаражів»);
д) для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара (01.05 «Для індивідуального садівництва»).
Відповідно до підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України сільським, селищним, міським радам та радам об’єднаних територіальних громад (…), не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків і зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів.
Рішення міської ради від 27.06.2018 року №1231, яким встановлені ставки земельного податку на 2019 рік, опубліковано у «Вінницькій газеті» за 06.07.2018 року №28 та розміщено на сайті Вінницької міської ради.
Враховуючи вищевикладене, наразі відсутні підстави для вирішення питання, зазначеного у петиції, оскільки ставка податку, встановлена у розмірі 0,3 відсотки від нормативної грошової оцінки землі, є значно нижчою за граничний розмір ставки, передбачений Податковим кодексом України.
Щодо відсотку зростання мінімальної заробітної плати та середньомісячної заробітної плати повідомляємо наступне.
За період з 1996 року по 2019 рік, ставка земельного податку для власників присадибних ділянок становила 0,03 відсотки від нормативної грошової оцінки землі, зміни відбулися за рішенням міської ради від 27.06.2018 року №1231 у 2019 році. За цей період мінімальна заробітна плата зросла в 278 рази (з 15 грн. до 4173 грн.).
Також, відбулось суттєве зростання середньомісячної заробітної плати по м.Вінниці. За період з 2003 року по 2019 рік, даний показник збільшився в 21 рази.
Додаток до рішення

Петицію підписали 434 особи з 350 необхідних.

Показати